20 жовтня 2025 року відбулось чергове онлайн-засідання педагогічної ради Харківського механіко-технологічного фахового коледжу імені О.О. Морозова.

Головним предметом розгляду стало питання «Підсумки проведення позапланового аудиту  Східним Управлінням ДСЯО якості організації освітнього процесу у Харківському механіко-технологічному фаховому коледжі імені О.О. Морозова». Т.В.О. Директора Тетяна Миколаївна Бєлова детально зупинилася на питаннях комплексного аудиту коледжу щодо організації та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти: розробка моделі фахівців у коледжі, рання професійна орієнтація здобувачів освіти гімназій та ліцеїв регіону, удосконалення навчальних планів та змісту навчання з дисциплін, науково-методичне забезпечення освітнього процесу в коледжі, впровадження системи моніторингу рівня знань здобувачів освіти, підвищення кваліфікації викладацького складу, функціонування відділу моніторингу якості організації навчальних занять відповідно до розробленої внутрішньої системи забезпечення якості освіти в коледжі.  Тетяна Миколаївна акцентувала увагу на    слабкі сторони, виявлені під час аудиту, та запропонувала вжити невідкладних заходів щодо покращення якості підготовки фахівців відповідно до рекомендацій щодо їх усунення

Питання адаптації здобувачів освіти нового набору до дистанційного навчання в умовах війни є надзвичайно актуальним. Від того, як адаптуються першокурсники залежить майбутнє і самих студентів, і закладу освіти в цілому. Перші кроки у коледжі вимагають від студента не тільки старанності та загальної підготовки, а й значних якісних змін. Завідувач відділення Ольга Іванівна Проскуріна детально зупинилась на формах та типах адаптації першокурсників; проаналізувала результати опитування щодо причин вступу до коледжу, труднощів у навчанні та їх можливих причин, переваг та недоліків дистанційного навчання.

Малярова Аліна Анатоліївна, класний керівник групи 338-Ас-1, зазначила, що адаптація до дистанційного навчання в умовах воєнного стану – це виклик, який потребує спільних зусиль педагогічного колективу, адміністрації та самих здобувачів освіти. Для вирішення проблеми успішної соціально-психологічної адаптації здобувачів освіти коледжу до дистанційного навчання в умовах воєнного стану важливо створити ефективний механізм взаємодії між викладачами та здобувачами освіти. Надання психологічної підтримки та допомоги, залучення до спільних проєктів та діяльності, організація зустрічей студентів групи в онлайн-просторі дають змогу створити середовище взаємної довіри для висловлення та вирішення проблем.

Оксана Олексіївна Підгорна, завідувач навчально-методичного  кабінету, зупинилася на питанні  підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 1 семестрі навчального року як складової системи внутрішнього забезпечення якості освіти та відзначила найбільш активних викладачів, що проходили підвищення кваліфікації: Легеза О.В., Лісовін Д.В., Кравченко В.О., Очеретяний В.П., Шишенко Н.А., Варютта Т.І., Ровенський Л.І., Хватова І.В., Проскуріна О.І., Підгорна О.О.

Оксана Олексіївна проаналізувала стан навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін на сайті коледжу. Сайт викладача наповнений методичними матеріалами, які допоможуть здобувачам освіти якісно та в повній мірі отримати знання з дисциплін, що міститься в навчальному плані відповідно до курсу та семестру: електронні підручники, навчально-методичні посібники, конспекти лекцій, методичні рекомендації щодо вивчення окремих тем, лабораторних, практичних та самостійних робіт, презентації та відео заняття. Всі викладачі мають їх в наявності, але організація ведення в кожного своя.

Викладач креслення Інна Володимирівна Хватова поділилася своїм педагогічним досвідом:  «Відео заняття є дуже зручним ресурсом, який може компенсувати (принаймні частково) відсутність здобувача освіти з тієї чи іншої причини на занятті. Є можливість повернутися до незрозумілих моментів та переглянути пояснення кілька разів, повільніше, з паузами, відповідно до власного стилю навчання. Здобувач освіти може використовувати ці ролики під час підготовки до тестування чи після завершення курсу для актуалізації матеріалу».

Викладач електротехнічних дисциплін Вікторія Олександрівна Кравченко презентувала  навчально-методичні комплекси з навчальних дисциплін «Електрообладнання автомобілів», «Обчислювальна техніка», Електротехніка і електроніка», які містять усі необхідні складові забезпечення викладання дисциплін.

«З огляду на вищезазначене, можна сказати, що сайти викладачів є необхідною складовою при запровадженні  дистанційної форми організації освітнього процесу. У коледжі навчально-методичне забезпечення сайтів викладачів є задовільним», – підвела підсумок  Т.В.О. Директора Тетяна Миколаївна Бєлова.

Також на засіданні педагогічної ради було заслухано інформацію заступника директора з АГР  Андрія Михайловича Недяка щодо результатів підготовки матеріально-технічної бази  коледжу до роботи в зимовий період 2025-2026н.р.

Інженер з охорони праці Фесун Анатолій Федорович  проаналізував наявну нормативно-правову та внутрішню документацію коледжу з питань охорони праці в умовах повномасштабної агресії росії проти України . Звернув увагу на те, ще при роботі у дистанційному форматі реєстрація всіх видів інструктажів з питань охорони праці здійснюється в електронній формі у Google Класі «Охорона праці».

З кожного із розглянутих питань педагогічною радою були прийняті рішення, які дозволять підвищити надання якісних освітніх послуг у коледжі. Засідання педагогічної ради засвідчило високий рівень організації освітнього процесу, виховної та методичної діяльності колективу коледжу. Презентовані звіти та доповіді підтвердили ефективну командну роботу всіх структурних підрозділів, спрямовану на підвищення якості освіти та зміцнення іміджу навчального закладу. Колектив коледжу й надалі демонструє професіоналізм, ініціативність і прагнення до розвитку, що є запорукою нових успіхів і досягнень.